Wat heb ik aan een contentmarketeer?
Online 0 ReactiesEen veel gemaakte fout is, dat mensen denken dat een contentmarketeer zich volledig focust op het schrijven van teksten en blogs. Dit is zeker niet het geval, wat het takenpakket van een contentmarketeer bestaat uit veel meer elementen. Uiteraard is het schrijven van teksten daar een van, maar ook het verzorgen van foto’s, video’s en meer relevante content voor een website zijn onderdeel van het takenpakket. Het is niet alleen een zeer uitgebreide functie, maar ook nog eens erg uitdagend. Ook wordt er regelmatig gewerkt aan het ontwerpen en maken van brochures, flyers en bijvoorbeeld folders. Dit betekend dus dat er niet alleen gefocust wordt op de online marketing, maar ook offline wereld.

Bepaal samen de contentmarketingstrategie
Wil je meer uit jouw bedrijf of website halen, dan kan je er eens over nadenken om een contentmarketeer aan te schrijven. Samen zal er een plan van aanpak komen en een zeker contentmarketingstrategie. Zo bepaal je aan de hand van het budget de doelstelling en spreek je de verwachten naar elkaar uit. Door het werk uit te besteden aan een professional zal je zelf meer tijd overhouden voor de dagelijkse werkzaamheden en weet je wat je ook direct wat je kan verwachten.
Kom hoger in de zoekmachines met een contentmarketingstrategie
Voor veel websites is het belangrijk om hoog te scoren in zoekmachines zoals die van Google. Door een hogere ranking zullen er automatisch meer bezoekers op jouw website terecht komen. Als de juiste aanpak wordt gebruikt, zou dit in vrijwel de meeste gevallen ook moeten zorgen voor meer omzet. De contentmarketeer zal vooraf onderzoeken waar er winst te halen valt en zo een gezamenlijk contentmarketingstrategie opstellen. Het schrijven van waardevolle content is heel belangrijk en het zomaar neerkwakken van wat tekst kan soms zelfs averechts werken.
Zorg voor waardevolle content
Veel zoekmachines maken de laatste tijd de omslag van veel content naar voornamelijk waardevolle content. Zo kan het dus gebeuren dat een website met relatief weinig tekst hoger scoort dan een website waar veel tekst op staat. Het gaat er dan ook om dat de content die op een website wordt geplaatst waardevol is voor de lezer. Als er toegevoegde waarde te zien is, dan zal dit sneller door bijvoorbeeld Google worden opgenomen. Een professionele contentmarketeer zal hier zeker rekening mee houden en ervoor zorgen dat er een mix ontstaat van tekst, afbeeldingen en eventueel filmpjes.
Welke doelstelling zet je in de contentmarketingstrategie?
Zoals eerder benoemd is het opstellen van de juiste strategie zeer belangrijk. Wil je bijvoorbeeld meer naamsbekendheid genereren of kies je ervoor om voor meer bezoekers te gaan. Dit zijn verschillende soorten contentmarketingstrategien waar je samen met de marketeer voor kan gaan zitten. Uiteindelijk heeft iedereen het doel om de omzet te verhogen. Direct is dit mogelijk om op enkele zoekwoorden de vindbaarheid in Google te verhogen. Indirect kan het uitbreiden van de naamsbekendheid van de website of het bedrijf ervoor zorgen dat er meer bezoekers en dus klanten op de lange termijn worden gegenereerd.